måndag, augusti 13, 2012

Gös vända !


Den nya Led belysningen i båten blev kanon , nu när det är köl mörkt uta så lös det upp kanonbra i båten . Och sedan till nattens fiske , var uta på  troligen sista gös vända för denna sommar ,  det blev en seg historia började med att det rev ur på djupriggen så det bara small i hela riggen  direkt i utsättningen , men fastnade inte , då fick man lite hopp om att dom kanske var på G . Men det var allt som hände på hela natta , hade kontakt med lite andra båtar men det rapporterades inga gösar . Det blev bara fem gös pass för min del i sommar , så lite gös har jag inte fiskat sedan jag började med gös fisket i början av 2000 talet , blev två gösar på dessa fem fiske pass , så det var inte mycket att skryta med :) .  Men det har varit väldigt segt tidigare i sommar med gösarna , det är väl nu här på senare tid som dom hoppat i gång lite bättre , när det var som bäst fiske då satt jag på landbacken och fiskade på bloggarna  :( . Nu får man väl ladda om batterina och börja på att ladda till höstfisket , får väl se hur pass det blir med fiske för min del framöver i höst , men det får tiden utvisa . Det är mycket på tapeten i mitt liv  just nu  , så får väl se hur det blir på fiske fronten :( .
Skit fiske på er alla där uta .

Inga kommentarer: