måndag, september 24, 2012

Vinsch kitt !


Beställde en sådan vinsch idag , har ju som bekant problem med nacke och axlarna , det går inte längre att ens veva upp lilla båten på trailern utan att jag får en sjuhelvetes värk , då är det vinsch som gäller om jag skall kunna fortsätta med trolling utan att förstöra mig ännu mera . Fjärrstyrningen köpte jag på tradera för 240 Kr ny så det var gratis , jämför man det med vad Warns fjärrstyrning kostar så blir man mörkrädd , den får du betala nästan 1800 Kr för . Warn är ett stort märke inom vinschar men frågan är om dom är så mycket bättre just med fjärrstyrningen så att det är värt priset . Har haft en warn 4700 förut med fjärrstyrning till , den var jag nöjd med så inte är det något fel på Warn förutom priserna ;) . Får väl se vad denna vinsch går för , den har en dragkapacitet på 1580 kg så det finns och blir över till mitt ekipage :))) . Fjärrstyrningen är jävligt bra att ha när du skall rampa på båten när det blåser hård sidovind och du är ensam , då kan man hålla båten tills den får fäste på trailern och inte kan dra iväg i sidled medan man skall springa fram och veva . Så det finns inge bättre och bekvämare än fjärrstyrning ;) .