måndag, september 13, 2010

Sjukskriven

fortfarande , det man gör dagarna i ända är att sitta framför datorn och surfa blir tokig snart om det inte löser sig på jobb fronten . Var i väg på ett samtal idag igen till våran företagshälsovård , men inte blir jag nå bättre i nacken och axlarna pga ett samtal . När jag var på väg hem då ringer min handläggare från försäkringskassan och ger mig det ena glädjefyllda beskedet efter det andra bla att jag snart är utförsäkrad och inte säkert att dom godkänner någon mer ersättning fast jag har ett läkarintyg på att jag har nedsatt arbetsförmåga , vart är Sverige på väg med den välfärd som det en gång fans i detta land det kan man ju undra , försäkringskassan verkar stå över läkarnas utlåtande , kan inte vara roligt att vara läkare i dagens läge . Var i kontakt med vår personal chef idag , men som det ser ut nu så finns det ingenting åt mig på företaget som jag fixar med min skada . Jag hoppas att det löser sig snart så att man inte står där utan ersättning , det vore ju riktigt bra , då lär det bli en Silver Shark till salu ganska snart :(

Inga kommentarer: