fredag, november 19, 2010

Regnbågspimpling !!!


Var iväg och kollade isarna på förmiddagen , det var ca 1,5 dm på den tjärn jag var till . Förvånansvärd tjock is , det trodde jag inte att det skulle vara för så jävla kallt har vi ändå inte haft , det är bra att dom var så tjocka så slipper man krypa ut på isen :) det var ett par gubbar där och pimplade när jag kom dit dom hade fått lite fisk båda två , men bågarna var lite tjuruga påstod dom flertal pet på grejerna men som inte ville fastna , är väl det här lågtrycket som kom in som påverkar bågarna . Kände igen bilen som var på parkeringen och förstod vilka som var där , vet hur dessa herrar fiskar så jag for som ett skållat troll genom skogen för att skrämma dom lite , och jävlar vilken aktivitet det blev på sjön med att veva upp spö efter spö dom hade väl ett och annat spö för mycket i sjön , jävlar vad dom svor åt mig när dom såg vem det var som kom , dom frågade om jag var ute för att skrämma slag på dom :) I möra bitti åker jag i väg och provar bågarna men det blir inte till den tjärn som jag var på och kollade isarna , nej det blir en annan tjärn nu när isarna var så pass stadiga , tror inte att det är någon som varit på denna tjärn sedan isarna lade sig , där jag tänker fiska brukar isen vara lite efter dom andra tjänarna . Men nu håller den att gå ut på så nu jävlar skall bågarna få sig en match ;) håll koll på bloggen i möra så får vi se om det händer någe .

Inga kommentarer: