måndag, november 08, 2010

VILL HA !!!!!


När vi flyttade ut till skogen så fungerar mitt mobila bredband inte alls bra :( så idag ringde jag till Telia för att försöka byta mitt bundna mobila abonnemang till ett fast abonnemang istället och fortsätta betala samma summa som idag , men se där var det tvärnit det gick inte för sig på någe vis det är ju två helt skilda abonnemang fick jag till svars , sen att det är samma företag hjälptes inte , inge goodwill där inte . Det blir inte någon vidare fart på ett fast heller 2 mbs är det bästa jag kan få , ett skapligt ras från vad man är van vid hade runt 17 mbs förut . Så nu hoppas jag att det blir av med fiberoptik i byn , det är på gång men jag vet inte hur länge det dröjer innan det blir av , om det någonsin blir av det får man väl se . Så jag får väl nöja mig med en 2 mbs lina så länge :(

2 kommentarer:

Robin Karlsson sa...

Tjenare.
Känner igen ditt problem.
Där ute i skogen där vi bor går det inte ens att få adsl.
Så jag sitter med ett mobilt bredband som ibland kommer upp till 1,2Mbps. Så känn dig lyckligt lottat ändå.
Inga planer på att bygga ut nätet har dom heller. Surf slow and safe.

Storfiskarn sa...

Ja då skall jag inte sitta här och gnälla :) trodde att man kunde ha adsl överallt i landet . Jag får leva på hoppet att det blir fiber här i byn så småningom , men det lär nog dröja misstänker jag , det är ju inte grattis att få fram kabeln i obygden :) så vi får väl skynda långsamt så länge tills tekniken kommer till obygden ;) .