lördag, december 04, 2010

Fläskfile' gryta ala special !!!


Gjorde en fläskfile' gryta idag som blev så jävla god så att jag måste lägga ut receptet på den , skar upp filén i småbitar , och ett halvt paket bacon och blandade ihop det i stekgrytan och fräste på det hela så att filén blev genomstekt , på slutet av stekningen så kastade jag i lite kryddsalami som jag hade skurit upp i små tärningar , och lät det fräsa ihop med det andra ingredienserna en stund . Sedan hällde jag på en gräddsås i grytan och lät det puttra en stund och sist hade jag i morötter och palsternacka som jag hade kokat färdigt i vatten , filén kryddade jag med vanligt salt plus aromat . Serverade grytan med potatis men nästa gång skall jag prova detta med ris det passar nog bra det också . Prova detta jag lovar ni blir inte besvikna ;)

Inga kommentarer: