onsdag, juli 13, 2011

Nattfiske !!






















Var ut i natt och provade Gösen , började med en gädda på något kilo , sedan var det lugnt ett bra tag . Blåste så in åt helvete så det gick inte att fiska över hela sjön om man skulle få vettig gång på betena , kalla nordan vindar hela jävla natten jag önskar att jag hade haft flytoverallen med mig , den hade inte setat i vägen . Fingrarna var som isbitar och det här skall vara Juli månad :(  . Nog gnällt om vädret till fisket igen , missade första gösen alldeles vid håven , halv meter kvar då släppte wobblern  . Nästa gös följde med upp i båten för att säga hej och sedan simma vidare , var en gös på ca : 3,0 - 3,5 Kg . Bröt vid två snåret då var man rätt trött på stormande  . Summa summarum så blev det en skaplig natt fiskemässigt trotts det eländiga vädret , en sak som var positivt vi klarade regnet fast det stundtals var köl svart på himmelen :) . I kväll verkar det bli bättre väder , men det skall fortsätta att blåsa nordan , så det är väll inte så bra . Men det blir nog lite mindre blåsigt i kväll / Natt inte lika kraftiga vindar som det var igår natt , då får man iaf vettig gång på betena . Skulle varit ut i natt igen men jag måste på ett möte i möra  Fm så jag får hoppa över det , gäller min framtid så det är väl bäst att vara på alerten , annars kanske dom kör över en totalt . 
 Skitfiske på er alla där uta .

Inga kommentarer: