måndag, april 30, 2012

Nya pärlan ;)

Var i väg och köpte en ny andra hands bil idag , det blev en Toyota Corolla Touring 1996 års modell i väldigt fint skick , har bara varit två ägare på bilen så den var väldigt hel och ren . Sålde Volvon igår , den blev lite för dyr att traila båten med , dagens bränslepriser är ju inte kloka så man måste försöka hitta en bil som drar så lite som möjligt . Toyota är ju känd för att vara en väldigt drift säker och bränslesnål bil så det passar mig alldeles perfekt , man skall bara kunna vrida på start nyckeln och åka inge krångel skall det vara :) . Bilen är ny besiktigad utan anmärkning , sedan är den servad varje år , underredsbehandlad var den också så det är ju bra ;) . Så nu hoppas jag att jag har en bra fiskebil ;) det har blivit några begagnade bilar sedan vi flyttade ut i skogen , det är svårt att hitta en gammal bil som är något så när både i plåten och maskinellt till ett hyfsat pris , men nu tror jag att jag har hittat det jag har sökt en tid en Toyota till vettigt pris ; )

Inga kommentarer: