fredag, april 24, 2015

Alphamar 20 Lc

                   
 Hmmmm två gånger har linan skurit in i yttergaveln 0,40 mm lina . Jävla skitrullar så skall inte linan kunna krypa in , fattar inte hur Abu kan tillverka något så jävla dåligt som varit med så länge i branschen :( . Igår var det nära att rulljäveln åkte i plurret , som synes på bilden så är det inte någon överspolad spole som kan ha ställt till det hela , gott om utrymme upp till spolkanten . Och för den delen så skall man kunna ha smäck fulla spolar utan att detta händer , var aldrig med om detta problem på mina Daiwa rullar , nä man bytte nog bort sig när jag gjorde mig av med mina Daiwor :( , syncro bromsen är väl överlägsen mot många andra rullar men det överväger inte detta problem tycker jag . Ett tips är att man ser till att inte linan reser sig vid utsläpp av betet för det är då det händer , är linan spänd så skall väl inte detta behöva hända , men som sagt en rulle skall inte vara konstruerad så att det här kan hända :(:( .

2 kommentarer:

Eric R sa...

Hej,

Jag köpte Alphamar 20 LC.

Ska jag byta?

Vänligen

Eric

Storfiskarn sa...

Hej !
Det måste du avgöra själv om du skall byta eller inte . Mina första rullar var det fabrikationsfel på dom jag har nu är helt ok , felet med dom första var att det var för stort spel mellan spole och gavel så att linan smet in mellan spole och gavel med mina nya rullar så är det problemet ur världen ;) .
Mvh Ari