tisdag, november 29, 2016

Lax !

En underbar dag på sjön vädermässigt , synd bara att det var helt plattvatten så laxarna var inte alls på humör . Men alldeles på slutet av dagen började det på att blåsa då haka dagens ända fisk på det var en lax på 3,2 Kg  , en stark och pigg krabat bjöd på en rolig drillning ;) . Plattvatten är aldrig en rolig sjö sällan att det går bra sådana dagar , dom skyggar och gömmer sig :)  . När jag krokade loss wobblern då såg jag en stjärt som stack ut ur munnen , när jag drog ut firren då såg jag att det var en nors trodde att den hade mumsat i sig en löja :) . Jävulen vad mycket vatten och skräp det var i sjön idag dit jag var först där gick det inte att fiska över huvud taget på grund av allt skräp som for runt plus att det var skapliga is sjok som flöt runt så det fick bli en förflyttning efter ett par timmar då stod jag inte ut med att rensa gräs från wobblerna hela tiden . Över o ut för denna gång , får väl se vad nästa äventyr blir .
Skitfiske på er alla där uta .

Inga kommentarer: