söndag, november 20, 2016

Slutrapport !!

Färdigfiskat för denna gång , förmiddagen bjöd på ett riktigt grisväder som sedan blev lite bättre på em . Till fisket då , började med ett ryck o släpp direkt på morgonen sedan blev det segare än sirap en längre tid , men till slut rev det ur men den bommade jag så också nästa ur riv bra irriterad när jag även bommade andra ur rivet då började tankarna snurra om det skulle bli en sån där skit dag så som många andra trolling pass när det inte riktigt vill sig . Men bestämde mig för att satsa på ett säkert kort som har givit fisk så många gånger förr , hann inte mer än in i det till tänkta området förrns hoppet tändes det var kopiöst med betesfisk i det området och det dröjde inte länge förrns en rulle gallskrek , hoppade upp och tog spöt som stod som en sprättbåge i spö röret  kände omgående att det var en bättre fisk som hade tagit min ny utsatta J - Pod  ;) efter en stunds bråkande så låg den i håven den vägde 3,5 Kg och var 71 cm lång . Tog omtag i området men det ville sig inge mer , fortsatt färden till ett annat hotspot område där blev det också utdelning så båda gamla fiskeplatserna gav utdelning :) den öringen vägde 2,0 Kg och var 60 cm lång . Efter den andra öringen så packade jag ihop tyckte det kunde räcka för idag ;) . Förresten båda öringarna tog på samma J- Pod  , det var nog första gången som den har varit i plurret men garanterat inte sista ;) ;) . Över o ut för denna gång .
Skitfiske på er alla där uta ,

Inga kommentarer: