onsdag, oktober 14, 2009

På bilden 85 Ton propeller till yamaha 60 hk :)


Skall åka till propellerservice i borlänge i morgon , ringde och pratade med dom idag om vad jag skall ha för proppe på min motor , har lite problem med den nuvarande får ligga på så jävla höga varv i trolling fart så fort det blåser i mot , skottar på lite dåligt med den propellern som sitter på nu . Men han hade nog en lösning på problemet det blir en fyrbladig propeller med en helt annan stigning och diameter . Samtidigt som jag vill ha lite mera driv i låga farter så att jag får ner varvet på motorn , så får den inte tappa för mycket på toppen helst ingenting , det är lite trixigt det här , men det är tur att det var en väldigt trevlig kille som jag pratade med , jag skulle få låna en propeller och prova den , får se vad det blir av det hela , återkommer om den nya propellern , förhoppnings vis skall det bli fiske i helgen .
Skitfiske på er där ute .

Inga kommentarer: