torsdag, maj 26, 2011

Försäkringskassan

Pratade med min handläggare på försäkringskassan idag , blir det ena dråpslaget efter det andra . Om jag blir uppsagd från företaget under min rehabilitering pga min arbetsskada då sjunker min sjukersättning med 3000 kr i månaden :( man blir inte klok på dessa regler som dom skapat för sjuklingar . Lika bra att supa skallen i bitar . Reglerna är att så länge jag har min anställning kvar då har jag en dags ersättning men skulle företaget säga upp mig på grund av att dom inte kan erbjuda mig en halvtids tjänst eller liknande så då baseras dags ersättningen på A - Kassans nivå , som är betydligt mycket lägre :(  Läkarens utlåtande är att det inte går att bota problemet på medicinsk väg och en operation inte är aktuell på grund av stor risk för förlamning . Men F - Kassan ger sig fan på att arbetsförmedlingen skall lösa detta  :) , så där står jag nu , får väl se vad som komma skall i framtiden .  Får väl se vad dom kan hitta på för jobb till mig ,  jag har värk hela jävla tiden bara av att sitta rätt upp och ner , och vid minsta ansträngning så blir det sju resor värre . Det återstår att se hur företaget ställer sig i detta ärendet , men just nu så ser det inge ljust ut för mig , personal chefen var med på avstämnings mötet i förrgår så lite föraning har jag hur företaget ställer sig till detta . Men det är bara att bita ihop och supa vidare ;)

Inga kommentarer: